Každý deň prichádzame do kontaktu s množstvom informácií. Drvivej väčšine veríme bez toho, aby sme si ich overili. Mnohé informácie berieme ako zaručený fakt, hoci sú v skutočnosti mýtus, prípadne nepravda. Projektom "Pravda alebo lož" chceme u žiakov rozvíjať kritické myslenie, aby sa snažili skutočne rozlíšiť pravdu od lži. Kriticky mysliaci človek nie je naivným a pasívnym príjemcom informácií. Na základe zaujatia vlastného stanoviska si vytvorí o svete obraz sám, nepreberá ho od druhých. Než spraví konečné rozhodnutie, zváži všetky možné alternatívy. Kritické myslenie sme rozvíjali v oblasti STEM predmetov.
V rámci eTwinning projektu sme sa navštívili so žiakmi partnerskú školu vo Frýdku-Místku v ČR. Naši žiaci sa od žiakov partnerskej školy v ČR naučili prakticky používať systém VERNIER v spojení s PC alebo tabletom, naučili sa spracovávať a vyhodnocovať namerané dáta vo forme grafov, tabuliek a pod.
Okrem iného sme so žiakmi v rámci tejto mobility navštívili Včelárske múzeum, kde sme sa dozvedeli o živote včiel, o tom ako sa med a ostatné včelie produkty spracovávajú a v neposlednom rade si vyskúšali aj výrobu medových sviečok.
Mgr. Beáta Marasová
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára