štvrtok 24. októbra 2024

STEM vo vyučovaní fyziky

STATES OF MATTER od používateľa Beáta Marasová

Na hodinách fyziky sme vyskúšali rôzne metódy merania teploty v priebehu času. Z pripravených pomôcok žiaci zhotovili aparatúru na meranie.
 
 
Pri prvej metóde museli žiaci najskôr navrhnúť tabuľku na záznam hodnôt času a teploty. Do pripravenej tabuľky zaznamenávali teplotu každú minútu. Z nameraných hodnôt času a teploty následne žiaci zostrojili na milimetrový papier graf.


Pri druhej metóde sme použili rovnakú aparatúru, ale na meranie zmien teploty v priebehu času sme použili teplotné sondy meracieho systému typu VERNIER GDX, ktoré sa pripájajú priamo cez Bluetooth na tablety.

V obidvoch metódach žiaci pozorovali zmenu teploty v priebehu času a jej záznam na grafe a analyzovali záznamy z meraní, pri každej však získavali iné zručnosti a kompetencie.

Pri prvej metóde žiaci získali zručnosti pri meraní teploty teplomerom a meraní času stopkami, zaznamenávali časový priebeh do tabuľky a zostrojovali graf.

Pri druhej metóde žiaci získali digitálne zručnosti pri spájaní senzora teploty s tabletom prostredníctvom Bluetooth a zbere dát s aplikáciou Graphical Analysis.

V závere sme si so žiakmi zhodnotili, ktorá metóda merania je rýchlejšia a jednoduchšia.

Mgr. Beáta Marasová

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára