STATES OF MATTER od používateľa Beáta Marasová
Na hodinách fyziky sme vyskúšali rôzne metódy merania teploty v priebehu času. Z pripravených pomôcok žiaci zhotovili aparatúru na meranie.
Pri prvej metóde museli žiaci najskôr navrhnúť tabuľku na záznam hodnôt času a teploty. Do pripravenej tabuľky zaznamenávali teplotu každú minútu. Z nameraných hodnôt času a teploty následne žiaci zostrojili na milimetrový papier graf.
Pri druhej metóde sme použili rovnakú aparatúru, ale na meranie zmien teploty v priebehu času sme použili teplotné sondy meracieho systému typu VERNIER GDX, ktoré sa pripájajú priamo cez Bluetooth na tablety.
V obidvoch metódach žiaci pozorovali zmenu teploty v priebehu času a jej záznam na grafe a analyzovali záznamy z meraní, pri každej však získavali iné zručnosti a kompetencie.
Pri prvej metóde žiaci získali zručnosti pri meraní teploty teplomerom a meraní času stopkami, zaznamenávali časový priebeh do tabuľky a zostrojovali graf.
Pri druhej metóde žiaci získali digitálne zručnosti pri spájaní senzora teploty s tabletom prostredníctvom Bluetooth a zbere dát s aplikáciou Graphical Analysis.
V závere sme si so žiakmi zhodnotili, ktorá metóda merania je rýchlejšia a jednoduchšia.
Mgr. Beáta Marasová
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára