Geografia je nepredstaviteľná
bez používania máp. Tvorba a využívanie máp zaznamenali v posledných
rokoch s nástupom internetu veľkú zmenu, ktorej sa musí prispôsobovať aj
školská geografia. Práca s klasickými papierovými mapami a atlasmi
ostáva stále dôležitou, nezahrnúť však
do vyučovania geografie aj súčasné online interaktívne mapy by bolo veľkou
chybou. Preto do vyučovania zaraďujem projektovú úlohu zameranú na zoznámenie sa
s prostredím jednoduchých online GIS nástrojov, ako sú Google Maps
a Google Earth. Ich ovládanie zvládne každý žiak. Žiaci pracujú
s mapami radi, naučia sa pri nich správnu lokalizáciu značených prvkov,
hľadať, analyzovať, spracovať množstvo materiálu z internetu
a vybrať vhodný obrazový materiál. Do mapy vkladajú ľubovoľné bodové,
líniové a plošné mapové prvky, ktorým nastavujú ľubovoľnú farbu, šírku,
prehľadnosť a popisy ich informačných okien.
Zaradenie projektu na tvorbu digitálnych máp sa mi osvedčilo už v 5. ročníku. Žiaci vytvárali vlastnú mapu pamiatok zapísaných do Zoznamu svetového dedičstva UNESCO na Slovensku, ale aj vo svete. Pomocou tejto projektovej úlohy sa žiaci naučili základom tvorby digitálnych máp v prostredí Google Maps.
Zaradenie projektu na tvorbu digitálnych máp sa mi osvedčilo už v 5. ročníku. Žiaci vytvárali vlastnú mapu pamiatok zapísaných do Zoznamu svetového dedičstva UNESCO na Slovensku, ale aj vo svete. Pomocou tejto projektovej úlohy sa žiaci naučili základom tvorby digitálnych máp v prostredí Google Maps.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára