Na hodinách fyziky sme vyskúšali rôzne metódy merania teploty v priebehu času. Z pripravených pomôcok žiaci zhotovili aparatúru na meranie.
Pri prvej metóde museli žiaci najskôr navrhnúť tabuľku na záznam hodnôt času a teploty. Do pripravenej tabuľky zaznamenávali teplotu každú minútu. Z nameraných hodnôt času a teploty následne žiaci zostrojili na milimetrový papier graf.
Pri druhej metóde sme použili rovnakú aparatúru, ale na meranie zmien teploty v priebehu času sme použili teplotné sondy meracieho systému typu VERNIER GDX, ktoré sa pripájajú priamo cez Bluetooth na tablety.
V obidvoch metódach žiaci pozorovali zmenu teploty v priebehu času a jej záznam na grafe a analyzovali záznamy z meraní, pri každej však získavali iné zručnosti a kompetencie.
Pri prvej metóde žiaci získali zručnosti pri meraní teploty teplomerom a meraní času stopkami, zaznamenávali časový priebeh do tabuľky a zostrojovali graf.
Pri druhej metóde žiaci získali digitálne zručnosti pri spájaní senzora teploty s tabletom prostredníctvom Bluetooth a zbere dát s aplikáciou Graphical Analysis.
V závere sme si so žiakmi zhodnotili, ktorá metóda merania je rýchlejšia a jednoduchšia.
Mgr. Beáta Marasová
Krúžok Mladý konštruktér
Na krúžku Mladý konštruktér sa s nadšením začali stretávať žiaci 5. - 8. ročníka. V rámci krúžku využívame stavebnice LEGO jednoduché a hnacie stroje, ktoré sme získali z finančnej podpory z projektu RENOVABIS. Stavebnice poskytujú žiakom priestor na manipuláciu s konkrétnymi predmetmi, pozorovanie javov, testovanie, meranie, experimentovanie, vzájomnú diskusiu, riešenie praktických a teoretických problémov. Žiaci pracujú vo dvojiciach, kooperujú a diskutujú, učia sa byť zodpovední za výsledky svojej práce a zverené pomôcky.
Na dnešnom krúžku žiaci skúmali Čo dokáže zamietací stroj. Testovali rýchlosť otáčania metly pri využití rôznych prevodov. Testovali účinnosť zametacieho stroja pri kombinácii rôznych rýchlostí otáčaní metly a s rôznym počtom metiel. Zistenia slovne zaznamenávali do tabuľky.
Mgr. Beáta Marasová
Erasmus+ Skupinová mobilita v Kopřivnici
V dňoch 26.5.- 28.5.2025 sa vybraní žiaci 6.A triedy zúčastnili skupinovej mobility v českej Kopřivnici. V dopoludňajšich hodinách absolvovali rovesnícke vyučovanie v 6.A,B triede podľa rozvrhu hodín tried, napr. český jazyk, anglický jazyk, informatiku, zemepis, telesnú výchovu, dejepis. V popludňajších hodinách spoznávali okolie školy, historické a kultúrne pamiatky mesta a jeho okolia. Navštívili aj Technické múzeum v Ostrave- Vítkoviciach, kde si mohli prakticjy vyskúšať fungovanie fyzikálnych zákonitostí, spoznávali svet prírody, človeka a jeho vynálezov, svet televízie, robotiky a informatiky. Tiež v priestoroch múzea absolvovali výukový program Ozoboti II- kde si mohli rozšíriť svoje skúsenosti s programovaním týchto minirobotov. V závere mobility po odovzdaní certifikátov žiaci stihli ešte navštíviť Múzeum Tatra Kopřivnice venované histórii výroby nákladných vozidiel tunajšej automobilky.
Žiaci získali mnoho teoretických aj praktických skúseností na vyučovacích hodinách, utužili priateľské vzťahy s rovesníkmi partnerskej školy a spoznali históriu a kultúru štátu, ktorý je nám, napriek rozdeleniu, stále blízky. Ďakujeme českým pedagógom za priateľské prijatie a čas, ktorý nám počas mobility venovali.
Mgr. Šoltésová Ivana
eTwinning- PRACUJEE V SKUPINÁCH
Na etwinningovom krúžku sa učíme používať nástroj Be Funky, kde tvoríme aj takéto pekné koláže. Naši žiaci sú veľmi šikovní a dokážu vzájomne spolupracovať a výsledok je viditeľný nielen na hodinách, ale aj pekne zdokumentovaný.
Takto sa aj predstavujú svojim kamarátom v zahraničí
PaedDr. A. Strnádelová
Kvíz o Slovensku pre zahraničných študentov
Sme hrdí na našu krajinu. Máme skúsenosti, že o Slovensku veľa mladých ľudí v zahraničí (v EU) vedia naozaj žalostne málo. Preto sme sa rozhodli, že naši študenti naučia hosťujúcich kamarátov základné informácie, následne sme im dali jednoduchý test- hravou formou. Kvíz vytvorili naši žiaci.
PaedDr. Kormaňáková Dagmar
KVÍZ
(správne odpovede sú vyznačené žltou farbou)
1.What is the capital city of Slovakia?
a)Bratislava
b)Košice
c)Trenčín
d)Žilina
2.With which country we share our the highest mountain peak?
a)Hungary
b)Czech Republic
c)Poland
d)Ukraine
3. What is approximately the total length of the border?
a)2200km
b)1650km
c)3491km
d)1009km
4. Which river originated in the Czech Republic but is also in Slovakia?
a)Morava
b)Váh
c)Orava
d)Hron
5. On which cardinal direction of the Slovakia is Tvrdošín?
a)North
b)South
c)West
d)East
Propagovanie Slovenskej kultúry, Oravy a Tvrdošína v zahraničí
Naši žiaci dostali úlohu viesť seminár v anglickom jazyku pre zahraničných študentov a učiteľov v Malage, Valencii a Ericeire na tému Slovensko, Orava, Tvrdošín, naša škola, tradície, oslavy.. Okrem toho informovali hosťujúcich študentov v Španielsku a Portugalsku o našom systéme vzdelávania a viedli diskusie o rozdieloch.
PaedDr. Kormaňáková Dagmar
Tu sú ich práce:
Vianoce
Veľká noc
Juraj Jánošík
Tvrdošín
Tradície
IKT vo vzdelávaní 21.storočia
Informačné a komunikačné technológie sú dôležitou súčasťou moderného vzdelávania. Tieto technológie savyužívajú na zlepšenie procesu učenia a poskytujú mnoho výhod pre žiakov, učiteľov a školy. Je dôležité, aby sa IKT využívali vo vzdelávaní zodpovedne a efektívne, aby sa zabezpečilo, že študenti majú prístup k výhodám technológie a sú zároveň chránení pred jej nebezpečenstvami. Na kurze , ktorý som absolvovala v ITC - vzdelávacej inštitúcii v Prahe, som sa naučila využívať otvorené vzdelávacie zdroje o nových trendoch využívania IKT nástrojov. Získala som zručnosti v používaní online aplikácií, jednoduchého kódovania, pri vytváraní zaujímavých efektívnych prezentácií, pri tvorbe plagátov a obohatila som svoje IKT zručnosti o nové aplikácie, využiteľné na vyučovaní rôznych predmetov v škole. Prínosné boli pre mňa workshopy v skupinách učiteľov rôznych krajín, kde sme sa navzájom inšpirovali v používaní IKT nástrojov v ich pedagogickej praxi.
Som veľmi rada, že som mala možnosť absolvovať tento kurz, ktorý obohatil moje digitálne kompetencie , ale aj komunikačné zručnosti v cudzom jazyku, ktoré budem môcť využívať v mojej ďalšej pedagogickej praxi.
Mgr. Ivana Šoltésová
Poďme digitálne inovovať vyučovanie
Práca učiteľa v novom ponímaní sveta naberá širší pohľad na výchovno-vzdelávací proces. Ak chceme pripravovať a viesť žiakov novým smerom, nesmieme zanedbávať potrebu globalizácie. Nový človek musí byť uzrozumený a pripravený prekonávať rôzne prekážky. Jeho svet je potrebné otvoriť širokospektrálne pre pohľad širokých rozmerov. Školenie, ktoré som absolvovala v International training centre v Prahe, mi ponúklo náhľad, aké je dôležité včleňovať každého človeka do spolupráce a vzájomných vzťahov, prihliadať na jeho schopnosti a možnosti osobného a spoločného rozvoja. Osobne ma veľmi obohatila častá práca v skupinách, vďaka čomu som mohla vystupovať zo svojej komfortnej zóny poznania a vstupovať do učiacej sa zóny, vynechávať však zónu paniky a strachu. Takto vnímaná osobnosť môže veľmi spoľahlivo dosahovať stanovené ciele a požadované výsledky. Do procesu výchovy a vzdelávania tak môžu stupovať žiaci a vytvárať vzájomnú inklúziu, ktorá je dnes veľmi žiadaná. Verím, že podobne zamerané školenia budem môcť ešte absolvovať, lebo učiteľ musí prekonať svoju komfortnú zónu, aby dokázal pochopiť a včleňovať žiakov práve do učiacej sa zóny, zanechávajúc za sebou zónu paniky a strachu.
Informačné a komunikačné technológie vo vyučovacom procese
Jobshadowing bol vytvorený pre učiteľov a ostatných zamestnancov školy, ktorí majú záujem využívať IKT vo vyučovaní.
Cieľom môjho jobshadowingu vo Valenci v meste Carlet bolo odpozorovať respektíve sa naučiť konkrétne príklady a nápady, ako používať informačné a komunikačné technológie a rôzne aplikácie v škole vo vyučovacom procese.
Konkrétne sme videli používanie IKT a prepájanie v oblastiach histórie, telesnej výchovy, informatiky a na hodinách divadelného umenia.
Svoje nadobudnuté poznatky sme využili v rámci telesnej výchovy, kde za pomoci tabletov, sme dokázali merať skok do diaľky a pri športovej hre volejbal, sme využívali aplikáciu scoreboard na počítanie jednotlivých bodov.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára