Textilný odpad pri údržbe odevov, v ľudových tradíciách a tvorbe odevných doplnkov
Mesiac jún bol opäť plný nápadov v oblasti spracovania odpadového textilného materiálu. Počas kurzu nám lektorka ukázala rôzne spôsoby šitia, vyšívania a háčkovania. Zhotovili sme jednoduché odevné doplnky a praktické predmety – vrecko na mobil, desiatu, gumičku do vlasov, dekoračný vankúšik, originálne vence. Vyrábali sme bábky zo šúpolia, ktoré boli ozdobené vyšitou zásterkou, šatkou či vlniakom. Zlepšili sme si zručnosti v oprave dier na tričkách a nohaviciach, pričom sme aplikovali jednoduché záplaty zdobené výšivkami. Tieto aktivity nám demonštrovali, že staré a použité veci môžu získať nový život namiesto toho, aby skončili na skládke.
Tkané prívesky
Štvrtáci pokračujú vo využívaní odpadového textilného materiálu. V rámci Pracovného vyučovanie sa učili tkať na kartón. Ich niekoľko hodinová práca priniesla svoje ovocie. Žiaci vytvorili krásne doplnky z odpadového textilného materiálu, vlny a korálok, ktoré im priniesli radosť. Zdokonalili sa nielen v tvorivosti, kombinácii farieb a materiálov, ale i v trpezlivosti a jemnej motorike.
.jpg)
tkanie
.jpg)
tkanie

tkanie
Vtáčiky v zime
Medzipredmetové vzťahy štvrtáci využili aj pri téme : Vtáčiky v zime. Využitím odpadového materiálu: vlny, odpadového textilu, použitého kartónu, bublinkovej fólie a prírodného materiálu žiaci dokázali urobiť jedinečnú prácu. Ich kombináciou vytvorili obraz života týchto operencov pre nich v náročnom ročnom období.
Slnečná sústava
V októbri a novembri sa štvrtáci na hodinách Vlastivedy zoznamovali so Slnečnou sústavou, planétami, a inými prirodzenými aj umelými družicami vo vesmíre. Aby si učivo lepšie utvrdili a zapamätali si tajomstvá vesmíru, vytvorili si edukatívnu pomôcku. S využitím separovaných materiálov – kartón, polystyrén, drôt, kúsky látky, vlny, krepový papier a gumičky vyrobili makety planét a mesiaca. Hotový produkt sme situovali na chodbovej nástenke, kde je k dispozícii žiakom ako vzdelávací materiál.

Práca žiakov so separovaným odpadom
Po návrate z odborného kurzu zameraného na separáciu odpadu a jeho následné využitie, škola zakúpila regály a prehľadné úložné boxy. V nich budeme zbierať a skladovať separovaný odpadový materiál – papier, plasty, textil, ktoré žiaci budú priebežne dopĺňať. Tento materiál môže byť využitý na vyučovacích hodinách, v ŠKD, krúžkovej činnosti, či tvorivých dielňach. Vhodnou motiváciou a príkladom využitia recyklácie odpadových materiálov bola aj výstava výrobkov a prác.
Žiaci 4.B na vyučovacích hodinách vytvorili kombináciou vlny a odpadového kartónu z vajíčok jesenný kvietok, ktorý na pozadí doplnili vystrihnutým a navinutým pásom papiera z letáku. Tento obrázok vkusne doplnili motívom slimákov a iných drobných živočíchov, o ktorých sa učili na Prírodovede.
Veľmi vkusný doplnok k odevu vyrobili žiaci z 3.B. Technikou tkania na kartón si cibrili nielen trpezlivosť, ale aj estetické cítenie prejavujúce sa kombináciou farieb.
Textilný odpad pri údržbe odevov, v ľudových tradíciách a tvorbe odevných doplnkov
Mesiac jún bol opäť plný nápadov v oblasti spracovania odpadového textilného materiálu. Počas kurzu nám lektorka ukázala rôzne spôsoby šitia, vyšívania a háčkovania. Zhotovili sme jednoduché odevné doplnky a praktické predmety – vrecko na mobil, desiatu, gumičku do vlasov, dekoračný vankúšik, originálne vence. Vyrábali sme bábky zo šúpolia, ktoré boli ozdobené vyšitou zásterkou, šatkou či vlniakom. Zlepšili sme si zručnosti v oprave dier na tričkách a nohaviciach, pričom sme aplikovali jednoduché záplaty zdobené výšivkami. Tieto aktivity nám demonštrovali, že staré a použité veci môžu získať nový život namiesto toho, aby skončili na skládke.
![]() |
tkanie |
![]() |
tkanie |
![]() |
tkanie |


Práca žiakov so separovaným odpadom
Po návrate z odborného kurzu zameraného na separáciu odpadu a jeho následné využitie, škola zakúpila regály a prehľadné úložné boxy. V nich budeme zbierať a skladovať separovaný odpadový materiál – papier, plasty, textil, ktoré žiaci budú priebežne dopĺňať. Tento materiál môže byť využitý na vyučovacích hodinách, v ŠKD, krúžkovej činnosti, či tvorivých dielňach. Vhodnou motiváciou a príkladom využitia recyklácie odpadových materiálov bola aj výstava výrobkov a prác.
Využitie odpadových materiálov vo vyučovaní
Drôty - Drôtovanie – obojaké spoluhlásky
Drôty - Drôtovanie – obojaké spoluhlásky
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára